Verso ry tiedottaa

Hallitus linjasi 16.3.2020 toimenpiteitä koronavirustilanteen hoitamiseksi Suomessa. Valtioneuvoston ohjeistuksia noudattaen Versotalo on suljettu poikkeustilan ajaksi. Rajoitukset säädettiin ensin ajalle 18.3.- 13.4.2020 ja niitä jatkettiin 13.5.2020 saakka. Verson henkilökunta on töissä normaalisti ja työntekijät ovat tavoitettavissa sähköpostilla ja puhelimella klo 8 - 16 välillä. Henkilökunta ja hallitus pohtivat vaihtoehtoisia toimintamalleja, joita on mahdollisuus toteuttaa Versotalon sulkuaikana. Ihmisiä ei jätetä yksin. Kotisivuja päivitetään ja facebook on käytössä.
ADHD-ryhmä päätti 2.3., että jatketaan tapaamisia edelleen joka 2. maanatai, parillisina viikkoina. 16.3. Verso on suljettu koronatilanteen vuoksi tämän hetkisen tiedon mukaan huhtikuun puoleen väliin saakka. Seuraavan kerran ryhmä kokoontuu, kun toimintaohjeet sallivat järjestöjen kokoontumistilojen avaamisen. Ryhmä pitää yhteyttä WhatsAppin kautta. Verson toiminnanjohtaja ja 9.3. aloittanut toiminnanohjaaja Niina Koskelin antavat tukea ja apua ryhmälle. Kuntoutusohjaaja Marjo Parviainen osallistuu ryhmään ajoittain. Seurataan kotisivuja ja pidetään yhteyttä WhatsAppilla. Tiedustelut p. 040 194 9616 / Anne Alén
Hyvinkään kaupunki on koronan vuoksi sulkenut liikuntapaikat. Kävelyjalkapallo on peruttu Wanhalla Areenalla maaliskuun loppuun saakka. Huhtikuussa suunnitelmien mukaan on tarkoitus pelata ulkokentillä. Toimimme tilanteen edellyttämällä tavalla. Toivottavasti korona hellittää ja elämä normalisoituu mahdollisimman pian. Pidetään itsestämme ja läheisistämme hyvää huolta. Noudattakaamme ohjeita Versotalossa ja ulkopuolella! Seuratkaa kotisivuja!
Versossa noudatetaan Terveyden ja hyvinnoinnin laitoksen (THL), Keusoten ja Hyvinkään kaupungin ohjeita. Toimintaa pidetään yllä myös suositukset huomioiden. Vaikka terveysviranomaisilta ei tulisi määräystä toiminnan lopettamisesta, yhdistyksen hallitus voi tehdä päätöksen toiminnan sulkemisesta määräajaksi. Tässä tapauksessa pohditaan vaihtoehtoisia toimintatapoja mm. etätukimahdollisuuksia. Ihmisiä ei jätetä yksin. Verson henkilökunta on töissä normaalisti ja tavoitettavissa puhelimella ja sähköpostilla. Toistaiseksi vertaistukiryhmät voivat toimia viikko-ohjelman mukaisesti. Isot kokoontumiset, tapahtumat, vierailut sekä tutustumiskäynnit siirretään myöhemmäksi ja sovitaan uudet ajat. Ryhmät voivat ilmoittaa toiminnanjohtajalle, jos haluavat pitää taukoa. Myös jokainen henkilö tekee oman päätöksen osallistumisesta/tauosta. Siivoustoimia tehostetaan ja desinfioidaan erityisesti paikat, joihin ihmiset koskettavat kuten ovenkahvat, ovenpielet, kaiteet, wc-hanat ym. Jokaisen tulee toimia vastuullisesti. Huolehditaan omasta hygieniasta erityisen tehokkaasti. Pestään kädet hyvin, aivastetaan ja yskitään nenäliinaan ja pidetään kahden metrin etäisyys toiseen henkilöön, ei kätellä tai halata, vältetään laajaa liikkumista, matkustamista, joukkotapahtumia, eikä mennä tapaamaan iäkkäitä ja/tai perussairauksia omaavia henkilöitä, joille korona on riski. Pidetään yhteyttä puhelimitse ja muilla etämahdollisuuksilla. Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö sanoi puheessaan hyvin: "Otetaan hieman fyysistä etäisyyttä, mutta lisätään henkistä läheisyyttä."
Torstaisin klo 14.30 - 15.30 Hyrian opiskelijoiden ohjaama liikuntaryhmä on peruttu koronan vuoksi. Toistaiseksi tämän kevään osalta kaikki ryhmäkerrat on peruttu. Yhteistyökumppanit ovat yhteydessä. Tiedotetaan, kun ryhmän on mahdollista jatkua.
OCD-/Tourette -ryhmä (pakko-oireet/nykimis eli tic-häiriöt) käynnistyminen siirtyy koronavirusepidemian vuoksi. Leviämisen ehkäisemiseksi noudatetaan viranomaisilta saatuja ohjeita ja suosituksia. Nykyiset ryhmät voivat toistaiseksi kokoontua, mutta uusien ryhmien aloitusta siirretään turvalliseen ajankohtaan. Ryhmään on mahdollista ilmoittautua edelleen. Jos tunnet asian omaksesi, niin ota yhteys Verson toiminnanjohtajaan: Anne Alén puh. 040 194 9616 tai sähköposti anne.alen@verso.inet.fi
TIEDOTTEET (14.3.2020)
RSS ATOM