Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Yhdistyksemme

VERSON VERTAISTUKIRYHMÄT HELMI-MAALISKUU 2021

Ryhmiin on ilmoittauduttava!

Tiedustelut ja ilmoittautumiset: Anne Alén puh. 040 194 9616 tai sähköposti: anne.alen@hyvinkaanverso.fi

Huom! Osa ryhmistä saattaa siirtyä etätoimintaan (tiedotetaan myöhemmin)

Versotalo, Valtakatu 11, 05800 Hyvinkää

Valtakadun tiloissa pyritään pitämään max 6 henkilöä/ryhmä (kork. 9 henkilöä). Käytämme kasvomaskeja, huolehdimme turvaväleistä ja käsien pesusta. Käytettävissä on käsidesit ja tilojen siivousta on tehostettu. Sairaana on jäätävä kotiin. Olohuonetoiminta on tauolla.

MAANANTAI

Klo 10.30 - 11.15......Asahi, Verson takapihalla, aloitus 1.3.2021 (Anneli)

Klo 12.00 - 13.30......Kirjoitusryhmä, parittomat viikot, aloitus suunnittelulla 15.2.2021 (Hille ja Tuula)

TIISTAI

klo 13.00 - 14.30......Double Trouble -ryhmä, kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä toipuvat, aloitus 9.2.2021 (Harri)

Klo 16.00 – 17.30......ADHD – vertaistukiryhmä/parittomat viikot, aloitus 9.2.2021 (Pia)

KESKIVIIKKO

Klo 10.00 -->-->  ......Hyvinvointiryhmä, ulkona tapahtuvaa toimintaa, aloitus 15.2.2021 (Susanna)

TORSTAI - PERJANTAI

Varattu henkilökunnan hallinnollisille tehtäville. Versotalo suljettu!

Mielenterveysyhdistys Hyvinkään Verso ry

Yhdistyksen tavoitteena on edistää kuntalaisten hyvinvointia erilaisissa elämäntilanteissa, ennaltaehkäistä sairastumista, edistää psyykkistä- ja fyysistä terveyttä sekä sosiaalista ja toiminnallista kuntoutumista.

Yhdistys tukee Hyvinkään ja lähikuntien julkista sektoria asiakastyön tavoitteissa ja kehittää yhteistyössä mielenterveyspalveluita sekä ennaltaehkäisevää työtä.

Yhdistyksen tavoitteena on saada toimintaan mukaan Hyvinkäällä ja lähikunnissa asuvia mielenterveyskuntoutujia ja heidän läheisiään sekä vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneita.

Yhdistys tarjoaa luottamuksellista, asiakaslähtöistä tukea ja toimintaa

Verson toiminta perustuu vertaistukeen, kunnioitukseen, tasavertaisuuteen ja vapaaehtoisuuteen.

Yhdistyksellä on palkattua henkilökuntaa, vapaaehtoistoimijoita, sosiaali- ja terveysalan opiskelijoita, työkokeilijoita sekä kuntouttavaa työtoimintaa.

Hyvinkään Verso ry on Mielenterveyden keskusliiton jäsenyhdistys

Verson jäsenet saavat keskusliitosta neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Revanssi-lehden ja jäsenet voivat tilata Tunne & Mieli -lehden puoleen hintaan. Lisäksi jäsenille on muita etuisuuksia. Keskusliitto järjestää mm. jäsenyhdistysten toimihenkilöille ja jäsenille koulutusta ja valtakunnallisia tapaamisia.

Yhdistyksellä on toimitila - Versotalo

Verso muutti huhtikuussa 2019 Sahanmäestä lähelle kaupungintaloa, osoitteeseen Valtakatu 11, 05800 Hyvinkää. Versotalossa järjestetään monipuolista toimintaa mm. keskusteluun- ja toimintaan perustuvia vertaistukiryhmiä. Versotalossa on kaksi työsuhteista työntekijää; toiminnanjohtaja ja toiminnanohjaaja. Vapaaehtoiset ja Versossa kävijät tekevät toimitilan ylläpitoon liittyviä askareita yhdessä. Versotaloon voi tulla ryhmiin, seurustelemaan, lukemaan lehtiä tai kysymään neuvoja. Tulijoilta ei edellytetä jäsenyyttä, eikä hyvinkääläisyyttä. Toistaiseksi toiminta on supistettua. Toimimme koronaan liittyvien terveysturvallisuusohjeistusten mukaisesti ja viikko-ohjelmassa on ainoastaan ryhmätoimintaa kork.10 henk. Kahviosta ei ole saatavilla säännöllisesti lounasta.

Yhdistyksellä on kahvila – Kahvila Verso

Kahvila Verso toimii normaalin yrityksen tavoin Hyvinkäällä Sandelininkadun terveyskeskuksessa. Kahvilassa on kahvilavastaava ja hänen apunaan muutama henkilö kuntouttavassa työtoiminnassa. Kahvilan keittiössä valmistetaan pikkusuolaista ja leivonnaisia terveyskeskuksen henkilökunnalle ja Verson väelle. Tuotto käytetään Versotalon toimintaan.

Versotalo vastaa senioreiden yksinäisyyteen

Yhdistyksessä on viime vuosina kiinnitetty erityistä huomiota senioreihin sekä nuoriin. Molempien tarpeisiin on pyritty vastaamaan entistä enemmän. Yhteistoiminta on ollut molemmille osapuolille antoisaa. Iäkkäillä on elämänkokemusta ja kädentaitoja. Nuorilla on tietämystä nykyajasta; sosiaalisesta mediasta, tietokoneista, älypuhelimista ym. Valtakadun esteettömät tilat ja asiakaslähtöinen toiminta kutsuvat ikäihmisiä tapaamaan toisiaan. Yksin ei ole kenelläkään hyvä olla.

Kävelyjalkapallo herättää kiinnostusta ja innostusta

Uusimpana liikuntalajina Versossa on kävelyjalkapallo, joka on muuten kuin perinteinen jalkapallo, mutta juoksu ja rajut kontaktit ovat kielletty. Lajia oli esittelemässä Kukunori ry vuoden 2018 Mielenterveysmessuilla. Versolaiset innostuivat lähtemään mukaan kävelyjalkapalloprojektiin, jossa Kukunorilta on saatu opetusta ja pelipaidat. Syksyllä 2019 yhdistyksen joukkue osallistui Helsingissä järjestettyyn turnaukseen. Versolaiset harjoittelivat 2020 maaliskuun puoleen väliin saakka maanantaisin Hyvinkään Villatehtaalla, Wanhalla Areenalla. Hyvinkään liikuntatilat ja järjestöjen kokoontumispaikat suljettiin Suomen hallituksen linjausten mukaisesti koronatilanteen vuoksi 18.3.2020. Poikkeustilan aikana Verso pyrkii järjestämään mahdollisuuksien mukaan toimintaa turvallisesti etäohjauksella. Verson toiminta jatkuu ja kävelyjalkapalloa päästään pelaamaan Torikadun pelikentillä, kun poikkeustila päättyy ja viranomaiset antavat luvan.

Lisätietoja täältä.