Tutustu Verson jäsentalon Facebook -yhteisöön, ja "tykkää" tästä!

Yhdistyksemme

Mielenterveyden Keskusliiton Hyvinkään osasto ry perustettiin 10.10.1971 psykiatrisesta sairaalasta kotiutuneiden potilaiden ja heidän omaisten aloitteesta. Nykyään yhdistyksen nimi on Mielenterveysyhdistys Hyvinkään Verso ry.

Yhdistyksen tavoitteena on edistää mielenterveyttä, yhdistää ja aktivoida yhdistyksen kotikunnan ja sen lähikuntien alueella asuvia mielenterveyskuntoutujia ja heidän läheisiään, kehittää mielenterveyspalvelujen saatavuutta, laatua ja tasoa sekä tehdä ennaltaehkäisevää työtä mielenterveyden kannalta.

Yhdistyksellä on jäsentalo Hyvinkään Sahanmäessä, jossa jäsenet ja henkilökunta tekevät yhdessä talon toiminnalle välttämättömiä askareita. Jäsentalo on kohtaamispaikka mielenterverveyskuntoutujille, jotka kaipaavat toiminnallista kuntoutusta. Jäsentalo on jäsenten kohtaamispaikka, jossa järjestetään erilaista toimintaa mm. ryhmiä, joissa voi oppia tai opettaa ja saada onnistumisen kokemuksia. Talon toiminta perustuu vertaistukeen, kunnioitukseen, tasavertaisuuteen ja vapaaehtoisuuteen. Toiminnan päätavoite on jäsenten sosiaalinen kuntoutus ja mahdollisimman hyvä elämä. Toimintaa rahoittaa RAY ja Hyvinkään kaupunki.

Yhdistyksellä on kahvila Hyvinkään pääterveysasemalla. Kahvila toimii normaalin yrityksen tavoin ja sen tuotto käytetään kerhotalon toimintaan.

Hyvinkään Verso ry on Mielenterveyden keskusliiton jäsenyhdistys. Verson jäsenet saavat keskusliitosta neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Revanssi-lehden ja jäsenet voivat tilata Käsi kädessä - lehden puoleen hintaan. Lisäksi jäsenille on muita etuisuuksia. Keskusliitto järjestää mm. jäsenyhdistysten toimihenkilöille ja jäsenille koulutusta ja valtakunnallisia tapaamisia.